گفت و گوی ماهنامه تجارت طلایی با حسام قنبر پیرامون جشنواره گلدان امید

گفت و گوی ماهنامه تجارت طلایی با حسام قنبر پیرامون جشنواره گلدان امید

گفت و گوی ماهنامه تجارت طلایی با حسام قنبر پیرامون جشنواره گلدان امید

گفت و گوی ماهنامه تجارت طلایی با حسام قنبر پیرامون جشنواره گلدان امید

بذر گلدان امید زیر سایه هایپرمی رشد می‌کند

فروشگاه های زنجیره‌ای هایپرمی که عمری حدود ۵ ساله در کشور دارد به تازگی طرح جالبی را تحت عنوان «گلدان امید» برای اجرا، در نظر گرفته که در نوع خود بدیع و خلاقانه است و قرار است در دو فاز در حوزه مسئولیت های اجتماعی تعریف و اجرا شود . به این بهانه و در جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون جشنواره گلدان امید، گفت‌وگویی را با آقای حسام قنبری، مدیر روابط عمومی و تبلیغات فروشگاه های ‌هایپرمی انجام داده‎ایم که در ادامه می‌خوانید.

  1. ‌هایپرمی در حال حاضر دارای چند شعبه است و شعب جدید چه زمانی و در کجا افتتاح خواهند شد؟

در حال حاضر ۱۵ هایپرمی سراسر کشور در حال خدمت رسانی به عموم مردم عزیزمان هستند که از این تعداد ۵ هایپرمی در تهران و در مناطق آجودانیه، تجریش، فاز ۲ شهرک اکباتان، قیطریه و مجتمع تجاری طوبی واقع در منطقه ۲۲ واقع شده ؛ ۳ هایپرمی در فردیس، گوهردشت و عظیمیه کرج می باشد . در سایر شهرهای کشور نیز شعبه داریم؛ ۳ فروشگاه در شهرهای آمل، تنکابن و نمک‌آبرود استان مازندران، ۲ هایپرمی در مشهد مقدس، یک شعبه در تبریز و یک هایپرمی نیز در اصفهان..

به علاوه برمبنای برنامه‌ای که از سوی مدیرعامل و هیئت مدیره محترم تبیین شده است، بزودی شاهد افتتاح ۴ هایپرمی دیگر در مجتمع مگاپارس شریعتی، آرین پاسارگاد در انتهای بزرگراه شهید همت، باغستان و مهرشهر کرج خواهیم بود که در این میان آرین پاسارگاد و باغستان زودتر از هایپرمی های دیگر به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

۲- فروشگاه‌هایپرمی چه میزان در روند اشتغالزایی کشور نقش داشته است؟

هم‌اکنون نزدیک به هزار و ۶۰۰ نفر به ‌طور مستقیم و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در هایپرمی فعالیت می‌کنند. همچنین ۲هزارو۵۰۰ نفر دیگر هم به صورت غیرمستقیم با هایپرمی در حال همکاری هستند. طبیعتا پیدایش و راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در هر منطقه پویایی خاصی را برای ساکنان آن منطقه به ارمغان می آورد . در این میان وسعت فروشگاه ها ؛ تنوع کالایی و نوع خدماتی که ارائه می شود تعیین کننده تعداد نیروی انسانی مورد نیاز است . لذا با توجه به وسعت فروشگاه های هایپرمی و نوع خدماتی که ارائه می کنیم غالبا نقش پررنگی را در جذب نیروی انسانی و اشتغال زایی داشتیم که این موضوع در شهرستان ها مشهود تر است .

 

  1. به نظر شما چند درصد از سهم بازار خرده‌فروشی کشور در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای است؟

به نظر بنده از روی علاقه فردی به یک برند چه مالک آن باشیم و چه حامی آن ؛نمی توان سهم یک برند از بازار را مشخصا اعلام کرد و این موضوع برای تمامی فروشگاه های زنجیره ای نیز صدق می کند . محاسبه دقیق سهم از بازار شاخصه های خودش را دارد و قاعدتا متولی آن می بایست یک بنگاه آماری معتبر باشد .

به نظر بنده و بدون اغماض ، هایپرمی ، بعنوان یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ و مهندسی شده ؛ میزان فروش مطلوب و سهم خوبی را از بازار صنعت خرده فروشی داراست .

 

  1. طی سال ۹۶ چه اقداماتی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی توسط هایپرمی انجام شد و در سال جاری به چه صورت ادامه خواهد داشت؟

فعالیت در حوزه های مسئولیت‌های اجتماعی یک نوع تبلیغات ارزش‌محور تلقی می‌شود. چراکه امروزه هر شخصی در هر جایگاه و با هر توانی می‌تواند از روش‌های سمعی و بصری مختلف بهره برداری و برند خود را معرفی کند. براین باوریم که باید متفاوت به موضوعات نگاه کنیم تا مشتری با ما ارتباط برقرار کند . معتقدیم با کمک گرفتن از چالش‌ها و فرصت‌هایی که در جامعه وجود دارد می‌توان تبلیغاتی دوسویه داشت، تبلیغاتی در جهت برندینگ هر چه بیشتر و تصویرسازی مناسب از برند و اینکه یه سهم خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هم ایفای نقش کرده ایم ..

در سال ۹۶ سعی کردیم برنامه‌هایمان را بیشتر بر قشر کودکان و تصویرسازی زیر ساختی از برند هایپرمی پایه‌گذاری کنیم تا کار برندینگ به صورت ریشه‌ای انجام شود، چراکه این گونه طرح ها برای کودکان جذاب تر است و در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ذهن پذیراتری را دارند . علاوه‌بر آن همکاری خوبی با پلیس راهور کشور داشتیم ؛ کتاب‌هایی را چاپ کردیم که با رنگ‌آمیزی آنها کودکان رعایت قوانین راهنماییو رانندگی و احترام به والدین و رفتار اجتماعی صحیح را فرا می‌گرفتند.با جشن ها و ایونت های مختلف و استفاده از چهرههای سرشناس در جهت حفظ محیط زیست گام های خوبی برداشتیم . برای پویایی هرچه بیشتر ذهن بچه‌ها و با هدف تبلیغات ماندگارتر و ارزش نهادن به طبیعت ؛ جشنواره گلدان امید را طراحی کردیم .

همچنین برای آینده برنامه‌های خوبی در نظر داریم، به‌طوری که قصد داریم در فاز دوم این جشنواره با کمک گروه‌های هنری و محبوب تلویزیون، حامی بیماران خاص باشیم و شرایطی را به وجود آوریم که هایپرمی تنها یک هایپرمارکت برای عرضه کالا نباشد ؛ به نوعی مشتری در هایپرمی متفاوت خرید کند .

  1. درباره طرح در حال اجرای گلدان امید برای خوانندگان ماهنامه «تجارت طلایی» توضیحاتی ارائه فرمایید.

طرح گلدان امید یک طرح جامع و کامل است که در ۲ فاز اجرا خواهد شد. در فاز نخست داخل فروشگاه‌ها و مدارسی که اطراف فروشگاه‌های هایپرمی قرار دارند یک پک گلدان را به مشتریان خصوصا قشر کودک و نوجوان هدیه می‌دهیم. داخل این جعبه یک گلدان سبز و زیرگلدانی نارنجی (برگرفته از هویت سازمانی هایپرمی) همراه با بذر گل آفتابگردان و بروشور نحوه کاشت قرار دارد. مشتریان از گیاه رشدکرده در گلدان امید عکاسی می کنند و با اشتراک‌گذاری اینستاگرام و ذکر عنوان هایپرمی در جشنواره شرکت می‌کنند. در پایان این جشنواره به ۱۰ عکس برتر که بیشترین لایک را به خود اختصاص دهد بدون شرکت در قرعه‌کشی، از سی تا سه میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد.

ایتن طرح ادامه خواهد داشت و در فاز بعدی گلدان‌ها به فروشگاه‌های هایپرمی بازمی‌گردند و بر روی کانتر یک موسسه خیریه قرار می‌گیرند تا هر شخص با هر توان مالی که دارد با خرید این گلدان بتواند حامی آن موسسه خیریه و بیمارانش باشد اضافه می کنم که تعدادی از چهره های شاخص هنری به عنوان حامی معنوی این جشنواره با هایپرمی همراه شده‌اند.

 

  1. جرقه اجرای این ایده چطور زده شد؟

ما در واحد روابط عمومی و تبلیغات فروشگاه ‌هایپرمی دارای یک اتاق فکر هستیم که نظرات و پیشنهادات اشتراک‌گذاری می‌شود و ایده‌پردازی صورت می‌گیرد. این ایده برای نخستین‌بار از مجموعه هایپرمی در حال اجرایی شدن است و برای آینده نیز ایده ها و طرح های جالبی را در دست اجرا داریم .

 

  1. در ماه مبارک رمضان چه اقداماتی انجام داده و چه شرایط ویژه‌ای را برای مشتریان در نظر گرفته‌اید؟

فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف طی یک سال و بر مبنای مناسبت های ملی و مذهبی برنامه های ویژه ای را در جهت فروش در پیش می گیرند .

هایپرمی نیز برای امسال طرح “جشن میهمانی خدا” را در نظر گرفته در این طرح ۴۰۰ خرید طلایی را برنامه ریزی کرده ایم .هر مشتری در ازای خرید خود و به قید قرعه می تواند به هر میزانی که خرید داشته است ؛ کارت قرعه‌کشی دریافت کند و درصورت برنده شدن به همان میزان فرصت خرید مجدد به صورت رایگان را خواهد داشت . علاوه بر آن، ارائه تخفیف های ویژه با تنوع بالای کالایی ، جشن های کوچک ویژه ماه مبارک رمضان و پذیرایی از مشتریان در قالب افطاری های سبک از اهم برنامه های هایپرمی در این ماه است.

نظرات